Dagens pass

Skulle ändå ut till stallet i dag så jobbade Tanis en stund. Jaana har satt upp en typ rundcorall så var i den för första gången idag. Jag älskar rundcoraller, perfekta till longering, tömkörning och framförallt join up såklart.

Det var väldigt länge sedan vi körde join up sist, någon gång i hagen eller på lina men inte löst då jag inte kunnat ha henne lös på "bana" sen vi flyttade från gamla stallet. Det SUGER, men det är väll sånt man få ta, antar jag. Jaja, men iaf så släppte jag henne och vi körde igång.

Drev runt henne först så att hon fick springa av sig lite, i båda varven. Min häst är väldigt lat och travar inte direkt av sig själv, hehe:P Dessutom när jag driver för mycket blir hon supersur och sparkar bakut. Busunge:P Men i alla fall så kom hon in till mig till sist. Det var som sagt länge sedan. Förut kom hon in på en gång. Men nu behövde vi jobba lite.

Hon följde mig inte första gången så gjorde om och sedan följde hon fint. Tills hon ville äta, (massor med smaskigt gräs där). Körde runt henne igen och när hon sedan kom in gav jag henne tillåtelse att beta. Så det blev bra tillslut:)



























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0