Heeeeeeeeeej

Jag jobbar och sliter dagarna i ända, är helt död på kvällarna. Näääärå, nu överdriver jag, men tiden räcker iaf inte riktigt till att blogga. Men jag har en vecka kvar på jobbet, och sedan ska jag sätta igång Tanis ordentligt, så då blir det bloggning igen:D

Just nu går Tanis ju på bete fortfarande, men nu har vi inte så mycket gräs kvar så därför stödutfodras de i hagen. Men vi gör såhär för att sommarhagen är så bra, de trivs så grymt mycket bättre i den än i de små tråkiga rutorna vid stallet. Så här får de stå augusti ut.

Jag har nu skrittat Tanis två ggr, så sätter sakta igång henne. För att hon inte ska bli överansträngd och så, hon är ju ändå 15 år, inte för att det är någon ålder, men hon är samtidigt inte ung. Träningsschemat ser ut såhär efter jag slutat jobba.

* Skritt 2 veckor

* Skritt och trev 2 veckor

* Skritt, trav och galopp 2 veckor

Sedan är hon helt igång igen. Hon har knappt tappat något under denna tid, men jag gör såhär ändå. Visste ni förresten att det tar 5 veckor för en häst att börja tappa konditionen och muskler?!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0