Släppet

Red Tanis till stallet. Hade två väskor på mig, samt grimma och grimskaft på henne över tränset. Pallade inte gå tillbaka till Jaana efter, så tog helt enkelt med mig grejerna på en gång:P Men Tanis var så duktig så och brydde sig inte ett smack.

Tog in henne i stallet och plockade av sadel och träns (fick faktiskt av tränset när grimman var på, skillad:P). Sedan släppte vi ihop brudarna och sedan kom Cinaur också. De tog det helt lugnt. Nosade på varandra och traskade sedan i väg och betade.

När Cinaur (ska lära mig stavningen) släpptes galopperade han fram, tyckte det var hellajbans med en ny häst. Men Ragazza försvarade Tanis, hon var hennes nya kompis nu. De sprang omkring lite, skuttade lite, betade och tillslut fick Cinaur nosa lite på Tanis.

Det gick såååå bra. Precis så som ett nytt släpp ska gå till. Hästarna var lugna men nyfikna och det gick toppenbra. Härligt. Men för säkerhets skull så har Tanis skydd runt om plus bootsen i fram tills i morgon.






































Kommentarer
Postat av: Elin

Riktigt fin hage såg det ut att vara :) du får ta en massa bilder på stallet och runtom tycker jag ;)

2011-08-31 @ 12:52:43
URL: http://ellasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0