Allyson

Vi åkte ju till Esters stall efter skolan och red. Jag fick rida hennes fjording på 142 (?) cm i mank. När jag hoppade upp kändes han jätteliten och jag hade ingen hals framför mig eller nått att hålla skänklarna om. Men det var ju ett tag sedan jag red liten häst nu så...

Men snart så kändes det mycket bättre. Han är 7 år och väldigt välutbildad, en galet fin fjording. Ni skulle bara se steget, han fick tydligen 9:a på traven:D Snygghäst! I alla fall så red vi lite på stallplanen. Red mest volter och jobbade i skritt, trav och lite galopp. Han var väldigt fin, fin form och kämpade på väldigt fint. Tog oss några korta galopper också, men då sammlade han sig så mycket att det blev bocksprång:) Otroligt fin häst! Skulle vilja rida på en stor bana dock så att jag verkligen kunde känna igenom hela honom, för det finns go i den ponnyn!

Förhoppningsvis så kommer jag att rida honom igen. Nu när Linne kanske ska börja rida Inka så kan jag ju följa med och så kan Ester få lite avlastning någon gång i veckan. För jag vill rida denna häst mer:)







Kommentarer
Postat av: Mia

Hamnade på din blogg när jag googlade på Allyson. Ester köpte Allyson av mig. Det var väldigt kul att läsa de lovord som du strödde över denna fina kille. Det stämmer att han fick 9 på traven. Han fick även 9 på skritten. Sen fick 45 poäng på sitt draglagsprov o vann det. Han är en toppenhäst :-), som har fått sin rätta ägare m:-).

2011-03-01 @ 20:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0