Besök på lagga ridskola

Hej! Jag kom alldeles nyss hem från den här grejjen vi var på. Jag trodde att det skulle vara en föreläsning, men det var det inte. Vi åkte iallafall ut till Lagga ridklubb, vi gick av ett antal busshållplatser för tidigt så vi fick gå 5 kilometer. Kan lova att alla var ganska tjuriga på lärarna som sa att vi skulle av där.

Hursom, när vi väl kom fram så fick vi kolla på handikapp ridning. Bland annat en blind kille som red i alla gångarter, och kunde rida riktiga övningar med bommar och koner osv, genom att hans assistent sprang framför och sparkade på konerna eller bommarna. Då hörde han var de var. Hur grymt är inte det?!

Sen fick vi kolla på lite speciell utrustning som de använde till handikappridningen, det var också intressant. Dock hade jag gärna hört mer om just syftet för varför handikappade red (om det nu finns nått syfte, men jag tänkte liksom rehabiliterande eller så), det pratade vi inte så mycket om.

Jag är sjukt trött efter denna dag med först ridning, sen låååång promenad och därefter sitta i ett kallt ridhus. Men minibussresan hem var som vanligt skitrolig! :D

Nåja, en liten sammanfattning om vad vi har gjort ikväll!

Denna häst heter Felicia och hon stod på Lagga även när jag red där för ca 10 år sedan. Hon var en av hästarna som jag lärde mig att galoppera på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0