Dagens ridpass

Blä, det gick inte alls bra att rida idag. Imsan var superduperpigg och ville först inte stå still när jag skulle sitta upp, vi fick backa- gå fram, backa- gå fram många gånger innan hon kunde stå stilla. Sen när jag red var hon hyper. Hon var stel, och tung i handen. Jag red på hackamore, så lite kanske berodde på det men sen tror jag bara att hon var bra pigg också!

Men skritten gick väl sådär iallafall, tills Emme och Tanis går iväg en bit för då blir imsan jääätteledsen att tanis går och bara spatserar iväg mot tanis, och jag får ta tag i henne ordeeentligt för att hon ska lyssna och göra halt. Då hoppade jag av för jag orkade inte tjafsa med henne, jag blev ju bara mer irriterad. Så då körde vi lite lydnad i backen, det gick sådär. Några gånger gick hon bara över mig, det är sjukt hur nonchalant hon kan vara ibland. Men i slutet blev det bättre och hon lyssnade på mig. Så vi avslutade där, för jag var på lite dåligt humör och trött så jag ville inte kräva mer av henne då.

Det var jättetråkigt att det inte gick bra att rida idag... Jag hade verkligen sett fram emot det, eftersom jag inte har ridit Ims på en vecka (pga vädret) och så lyssnar hon inte alls och så... Jag blev lite besviken faktiskt, men förhoppningsvis går det bättre på fredag! :) Då ska jag se till att vara på GOTT humör också, så kanske det smittar av sig på lille Imsie! :D


<3

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack, ja nu längtar man verkligen till våren när man sett allt fint som finns på HM :D

2011-02-15 @ 08:18:22
URL: http://ellasrum.blogg.se/
Postat av: anna lindh

Stackars dig Linne...kallt var det i går oxå.

Tråkigt att Ims inte skötte sig. Hon kan ju haft lite träningsvärk kanske. I lördags körde vi långt kort- och lätt travpass och i söndags jobbade hon i lössnö på volt och fick jobba ganska bra med avslut att träna galoppfattningar på vägen men hon blev inte svettig och flåsig så kondisen är nog skapligt på plats i allafall. Men vi red på stången och det gick bra. I kväll får hon vila och hovis Lasse kommer. Vi sätter på 4 st broddar per hov så hon ska kunna klara av halkan bra och kunna ridas bra i feb och mars halkan.

Kram och bättre lycka nästa gång. Ni är ju så fina i hop:)

2011-02-15 @ 11:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0