Dagens ridpass

Tjatja! Ska skriva lite snabbt om dagens ridpass, för sen ska jag äta lite och sen ska jag plugga resten av kvällen.

Först red jag Paddan på akka, och jag gillar verkligen den gamla gubben för han är välutbildad. I boxen var han ett rent helvete, han sparkades från alla håll för att hotas, samt högg efter mig och försökte mota upp mig mot väggen för att skrämmas. Han vantrivs på ridskolan och därför gör han så. Tricket är att INTE bli rädd, men jag är som jag är och när hovar flyger åt alla håll och han har öronen slickade bakåt, då blir jag rädd iallafall. Men med lite hjälp från en kompis gick även det bra.
Själva ridningen gick även den skitdåligt. Egentligen red jag väl bra. Det gör jag oftast (förstå mig rätt, inte för att skryta men jag rider ju inte jättedåligt, ni fattar?) men jag har såååå jävla svårt att se det. Asså, jag kan typ inte se vad jag gör bra?! Typ ridläraren bah: "Braaa Linnea, fin bakdelsvändning där!"  och jag svarar direkt" Ja, fast vi hade dålig framåtbjudning." Asså, jag klankar ner på mig själv hela tiden och kan tydligen aldrig vara nöjd? Åh, jag hatar detta. Jag vill kunna visa vad jag kan och visa att jag själv tycker att jag är duktig.
Sen tyckte jag också att ridläraren endast gav negativ kritik under hela passet så det kan ju ha bidragit. Men hon sa sen att det såg bra ut och att jag skulle vara nöjd, men det är ju svårt när hon knappt säger något positivt alls under resten av passet?

Jag och Paddington i somras.

Sen nu efter skolan så red jag Inka tillsammans med Ester. Det var kul! Det var typ kolsvart ute, men månsken så man såg lite iallafall. Ponnyn var piggpigg haha :) Vi red en ganska kort sväng men det var perfekt för då hann jag hem i bra tid och så. Men såååå jäkla skönt att även fast vi var rätt sega och stod och snackade bort en del tid i stallet och så så var jag ändå hemma och duschad vid 8! GALET! :D

Inkaaa :)


Nu ska jag käka en panpizza och sen plugga religion :) Vi höööörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0