Gårdagens pass

Det blev ju long reining i går. Stod först och fotade och filmade när Linne red och sedan fick jag rida Ims lite. Hon var pigg! Men väldigt fin. Hon var helt mjuk i sidorna och var känslig på hacket, även i höger varv. Kul att få rida henne lite:)

Sedan tog Linne kameran och jag började jobba min häst. Eftersom hon går på metacam just nu så går hon i sjukhage för att hon inte ska komma i kontakt med en av tävlingsponnyerna som hon annars går med. Så hon har ännu mer överskottsenergi än vanligt. Nu är det dessutom isgata så jag kan knappt få henne till och från hagen:O Vill att isaen smälter, men det är tur att vi har fältet.

Började iaf jobba lite i skritt då. Ställde henne och gjorde volter. Bytte sida och ställde igenom. Men vi har ju som sagt bara provat på detta en gång tidigare så hon förstod inte riktigt vad jag menade, så det blev några skutt och halter. Men när hon väl jobbade blev hon jättefin!





















Kommentarer
Postat av: Kristin

Tack! Ja man drar verkligen blickarna till sig när man kommer till tävlingar med en fjording. Va kul! :)

2011-02-05 @ 12:45:34
URL: http://kristinjjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0