Hästhistoria

Ja, idag är det på listan dags för att skriva om hästhistoria, alltså vår historia med hästar.

Jag har ridit och hållt på med hästar heeela livet, ända sen jag var minimini. Men jag började rida på "riktigt" när jag var ca 4 år. Då red jag med min mamma på hennes medryttarhäst, som var ett halvblod haha. Jag var mini på den hästen men oj vad jag tyckte om henne! Minette hette hon. :)


När jag blev lite äldre så började jag rida på ridskola. Det var Lagga. Där red jag i ett par år, innan jag typ tröttnade på ridningen. Jag tyckte inte att det var kul att bara åka ut en gång i veckan. Så jag hade ett avbrott i flera år. Dock höll jag på med hästar hos släkt och vänner och så under tiden.

Sen när jag blev 13 år så började jag rida på Akademistallet i uppsala, dvs Akka. Där började jag om i nybörjargrupp. Därför räknar jag mina ridår från det, så jag säger alltid att jag har ridit i 6 år om någon frågar, trots att det egentligen är mycket mycket mer än det. Men det räknas inte tycker jag, då jag inte lärde mig nånting då.
På akka rider jag fortfarande, dock bara med skolan. När jag var yngre tyckte jag att Akka var ett av de bästa stallen nånsin, och jag var skötare i flera, flera år. Nu har jag dock insett att Akka inte alls är ett så bra stall, och fick jag själv välja vart vi skulle rida med skolan så skulle det inte vara där. Men jag kan erkänna att jag har haft några riktigt bra år där! :)

När jag började gymnasiet började jag även leta efter medryttarhästar och så, och jag har haft några stycken. Dock är de flesta outbildade, som jag själv får jobba med. Det är jättekul, men ibland önskar jag också att jag hade haft en riktigt välutbildad häst att utveckla mig själv på.

Så, lite kortfattat så är det såhär min hästhistoria ser ut! :)

En bild från när jag är typ 4 år och rider Minette. :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0