kaos

Hej! Här har vi en skakis Linne kan jag lova. Vilket kaos det har varit på eftermiddagen!

Det gick först jättebra att rida, Ims var så fin så och pigg och glad! Vi red ner till sjön och Emme tömkörde en bit bakom. Så vänder jag och Ims och vi gör en halt för att det kommer en bil. Det är en ganska smal väg och det bästa hade nog varit om bilen hade stannat och låtit mig skritta förbi, men den körde ändå. Så när den var påväg förbi oss så vet jag inte riktigt men Ims blir typ rädd, eller backar av liksom, för att bilen var mötande? Jag vet inte, jag har aldrig haft problem förr med bilar på Ims...

Hursom, hon slänger ut rumpan och jag hinner inte parera så pangbom så har hon flugit in i bilen. Sidospegeln flyger av typ. Imsan blev naturligtvis livrädd men hon var såååå duktig och stannade snabbt efter, hon var ganska studsig så jag fick hoppa av i farten haha, men hon sprang iallafall inte iväg trots att hon nyss blev påkörd av en bil. Fina hästen!

En arg bilförare kommer ut och säger saker i stil med att: "Om hästen inte är trafiksäker så ska den fan inte vara ute på vägarna!!!" och jag försöker verkligen be om ursäkt och säger att jag är jätteledsen, vilket jag var också. Det är inte roligt att ha en trasig bil, så det förstod jag. Men han sa typ att han sket i mina ursäkter och att jag skulle betala. Såhär löd det:
Han: "aa, du ska betala!"
Jag: "jaha, vad kommer det att kosta då?"
Han: " 15 tusen."
Jag: "jahaa... Hur ska jag betala då?" (asså jag var helt snurrig naturligtvis, jag var lite chockad)
Han:" Ja, ta fram plånboken."
Jag:" Tror du på allvar att jag har med mig den?"
Han: "ja?"
Jag: "nej det har jag inte."
Han: "nähe, ge mig hästen då." (PÅ FULLASTE ALLVAR!)
Jag: *tar hårdare tag om tyglarna*"aldrig i livet!"

osv osv, han var heeelt spejsad och jag var chockad både för det faktum att vi nyss hade "krockat" med en bil, plus att han nu stod och skällde och gormade på mig. När Emme frågade om vi kunde få hans nummer så att vi kunde prata om det så sa han bara "Ni vet väl var jag bor?!" Hur ska jag veta det?

Och sen när han skulle åka iväg, SÅ STÄLLDE HAN SIG PÅ GASEN OCH BURNADE BARA FÖR ATT SKRÄMMA HÄSTARNA?! :O heeeelt j*vla bäng.


Ja, jag stod typ och störtgrät för jag var chockad och jaa... Totalt kaos. Jag promenerade hem med Imsan, hon var så duktig och lyssnade så bra. Lilla skrutten! Hon fick en skråma på rumpan, men som tur var inget mer och hon var inte halt när jag promenerade med henne. Tack alla högre krafter för det!


Usch vad otäckt det var, jag är fortfarande skakis. Jag har pratat med både pappa och Imsans ägare om detta och betalningen kommer att lösa sig.



Nu är det jag som ska äta lite middag och försöka slappna av lite, ska ner till affären och köpa en FET godispåse som jag ska sätta i mig sen framför en film. Vi hörs senare!

Idag var Imsan värd miljonerstriljonersmiljooooner. Hon stod så lungt och fint med huvudet intill mig där jag stod och grät medans den arga bilföraren skällde på mig. Puss på hästen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0