några ridpass

Hej vänner! Förlåt för att jag har vart usel på att blogga men jag har helt enkelt inte haft tid. Igår sov jessica över hos mej, och innan det var vi i hennes stall och jag fick prova att rida hennes d-ponny Maritza.
En väldigt speciell häst, som är väääldigt rolig. Mycket kapacitet i den hästen! :D

Idag red vi på Akka (ridskolan) och då fick jag en stor häst som heter Safran. Han är också mycket speciell. Jag tycker att han är svår att få ett jämnt stöd i munnen på, han går och glappar och rycker lite med huvudet.
Sen är han lång, men som gummi i nacken, samtidigt som det är som att sitta på en studsboll. Han är väldigt speciell att sitta på.

Jag red i hoppsadel så min sits var kaos, ush jag hatar hoppsadlar. Numera rider jag ju alltid i dressyrsadel på Ims, så det blir lite omställning när man sitter i en hoppsadel sen.
Men jag är nöjd med dagens pass iallafall, det gick hyffsat. :)

Ni får en bild på Maritza och Jessica. En bild på safran kan jag tyvärr inte lägga upp, då jag inte kommer in på ridskolans hemsida.

Kram på er, ska försöka uppdatera om föreläsningen som vi ska på senare. Den har naturligtvis nånting med hästar att göra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0