Tanis läge just nu

Tanis gick ju på metacam i två veckor, men har inte blivit ett dugg bättre i ryggen. Jag tycker väldigt mycket om kiropraktorer, för att jag har bra erfarenheter av dem och han som kollade på Tanis förut var verkligen jätteduktig. Så jag ska försöka få ut honom så fort som möjligt så får han se vad han kan göra.

Tror verkligen att han skulle kunna fixa henne. För har hon fått en låsning i en muskel så kan bara en kiropraktor fixa det, att få antiinflamatoriskt kanske hjälper så att det inte gör lika ont men med bara massage och streching som hjälp så kan man inte fixa det.

Jag är lite emot detdär (eller emot och emot) med massage på hästar. Alltså hästarna tycker säkert att det är jätteskönt, men hästarnas muskler är så stora att vi har svårt att påverka dem bara genom att knåda och klämma. Där tycker jag att kiropraktorer som trycker till och flyttar tillbaka osv, kan göra mycket mer:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0