Dagens ridpass

Hej kompisar! Nu har jag ganska nyss kommit hem, shit vilken lång dag asså... Jag är helt slut!
Active Stable får ni höra mer om imorn, men ridpassen kan ni få höra om idag. :)

På akka red jag Chiquita, en riktigt surmärr. Hon kan vara enormt grinig och riktigt stoig. Men jag satt upp med inställningen att jag skulle pröva mig fram, och det funkade. Vi hittade formen stundvis, och hon kändes villig till arbete, och det var målet. Jag har sett många som rycker och sliter i henne och hon vantrivs naturligtvis med det. Så jag är nöjd med dagens pass, och jag fick mycket beröm av både instruktör och de i min klass. :)

Chiquita

Sen efter skolan åkte vi till Esters stall och red. Ester skulle ha ridit Calle, men han hade ett litet sår så hon fick hålla lite lektion för mig och Emme istället. Emme red fjordingen Allyson, medans jag red maxade B-ponnyn Inka. Faktiskt en sjukt rolig ponny som kändes mycket större när man satt uppepå. En ponny som är välutbildad från början, man får bara jobba lite för att det ska komma fram. Men jag tycker jag löste henne rätt bra, och det tyckte Ester också! Det är en speciell ponny som man nog inte kan sätta upp vem som helst på, för hon taggar upp sig själv och blir rätt het och hetsig, men om jag var lugn så var hon lugn. :)
Så jag funderar på att börja rida henne på helger och när jag har tid i övrigt. För om jag rider Imsan 2 ggr i veckan, så blir det lagom med två helgdagar på Inka. För jag skulle inte behöva betala något då heller. Så jag ska fundera, men det verkar ju kul sååå! :) Plus att det ligger typ fem minuters bussfärd från mig, det är ju toppen!

Inka
Hihi, här ser ponnyn verkligen MINI ut, haha! Men jag såg inte för stor ut för den så så liten är den inte. :)

Nåja, nu är klockan ganska mycket och jag ska upp tidigt imorn, så vi får höras imorn. PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0