ridtur på Inka!

Hej! Det gick jättebra att rida idag! :D Inka var fin och mysig. Emme var med med ellie också, och jag var livrädd att vi skulle råka trampa ner ellie, så jag gormade åt Emme hela tiden typ hahaha!

Men iallafall, jag red en jättekort runda, som jag red två ggr. Första varvet red vi bara skritt och jobbade med formen och skänkelvikningar. När vi kom upp på banvallen blev hon taggad och låg på bettet lite, men då gjorde jag bara mycket skritt-halt och sen blev hon avslappnad och lugn igen.
Andra varvet så blev hon först arg för hon ville gå hem så hon försökte vända, men jag var bestämd och sa nej och då gick hon :) Så travade vi mycket mer andra varvet. Hon var fin i traven med, men lite stel. Men även där jobbade jag med halterna.

Sen sista sträckan jobbade jag med att göra skänkelvikingar och en halt direkt efter för att hon inte skulle dra iväg i skänkelvikningen och det gick också bra. Mysponny!
Och till och från stallet red jag barbacka, vaaaarmt. :)

haha jag pratar tele med julle :)



HAHA mina ben står rätt ut!



Och lille ellie var med också. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0