dag 2: familj

Mina föräldrar är skilda. Mamma bor i en 4:a i Uppsala och pappa bor i ett stort hus på landet. De skilde sig när jag var 10-11. Hos mamma är det jag, Joel och mamma, hos pappa är det pappa, jag, Joel, Marita, pappas sambo, Joar, Mova och Emil, hennes barn.

Mamma, heter Kerstin. Just nu är vi inne i en rätt jobbig period där vi bråkar ganska mycket. Detta för att jag börjar ledsna på att bo hemma. Men annars så trivs vi rätt bra ihop. Har vi tid så går vi gärna en sväng på stan, vi gillar kläder och armband lika mycket:) Mamma är född på Gotland och var faktiskt kompis med Sylve Söderstrand när de var små, så hon red hans första ponny:) Hon red ett tag när hon var liten men nu är hon rätt skeptisk till att rida själv, dock tycker hon det är väldigt kul att jag gör det. 

Jag har en helbror, Joel, som är 17 år. Vi bor just nu mestadels hos mamma. Jolle och jag, eller Brollan som jag också kallar honom, är väll som syskon är mest i denhär åldern. Vi träffas inte så mycket då han mest sitter inne i sitt rum och spelar playstation eller kollar på TV. Men när vi väl hittar på nått så har vi alltid väldigt kul. Vi har samma humor och trivs väldigt bra ihop. Självklart bråkar vi ibland också:P

Pappa, heter Björn. Vi träffas några gånger i veckan typ och kommer för det mesta överens. Vi kan lätt pladdra på om hästar, jag för att jag kan och han för att han inte gör det:P Pappa är den som följer med in i stallet, gosar med hästarna och hjälper till att bära hinkar och höpåsar. Han har ridit rätt mycket men kan egentligen inte så mycket. Han är dock mycket smidigare än mig och kommer lätt upp barbacka på Tanis, haha, vilket jag inte kan längre.

Marita är pappas sambo och vi har väll bott ihop i kanske 7-8 år. Vi är mest som kompisar, fast hon är den vuxna utav oss:P Hon är tyvär pälsallergiker så hon kan inte följa med till stallet.

Joar, är 19 precis som mig, men dock lite smartare så han läser redan på universitetet. Vi är bra kompisar även om vi inte hinner träffas så ofta.

Emil, är som Jolle 17. Träffas även vi allt för sällan men vi är bra kompisar vi med. Vad Emil och jag gör bäst är att stanna uppe hela nätterna och se på film på lov och helger:)  

Mova, är 15 år. Vi träffas väldigt sällan, men när vi ses så kan vi sitta länge och prata om allt och inget. Vi har båda en förkärlek till att kolla på film och pyssla.

Katterna, vi har tre katter hos pappa, som dock bor ute och får gå in på verandan eftersom Maritas och Movas allergi. De heter Tiger, Busan och Miranda.

Kaninerna, vi har tre stycken, de är utekaniner. Börjar bli lite till åren nu, de är allihop snart 8 år. De heter Lillen, Lakrits och Plutten. Dem var dock ingen utav dem mina från början, därav namnen, hehe:P

Vi har även några fiskar, pirayor och några andra.

Det blev en väldigt lång text, dock inga bilder, då jag faktiskt inte har några bra. Men på katterna och kaninerna kommer det upp några snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0