Dagens ridpass

Hej raringar och FÖRLÅT för att jag har bloggat så dåligt idag! Men jag har haft fullt upp hela dagen, först skola och sen stallet.

Det gick bra att rida idag. Jag skrittjobbade uppe på ängen för det var ganska djup snö och rätt mycket skare, så vi höll oss i skritt. Jag jobbade på stora volter och försökte få henne att verkligen jobba igenom sidorna. I början var hon ganska stel och tung i handen. Men jag jobbade på en stund iallafall, med att runda runt innerskänkeln och sådär. Sen tog vi en ganska lång paus på långa tyglar, och när jag tog tyglarna så var hon mjukare! Så då jobbade jag vidare på samma sätt en stund till och det blev ganska bra. Hon tycker att det är jobbigt i djupsnön men hon försöker iallafall. Efter passet skrittade vi av länge.
Jag är ganska nöjd. :)

Hon var dock sur i stallet. Nog för att hon kan vara lite grinig ibland, på stos vis, men idag var hon inte så rolig! Hon försökte nafsa mig i ryggen när jag skulle kratsa hovarna, tjurskalle. Jag böjde och kände igenom benen, men då brydde hon sig inte alls så det var inte det. Om det är att hon fäller lite kanske? Knashäst är vad hon är, men jag tycker om henne ändå! :)


En mysig bild som togs i somras, vi skrittade av våra hästar. :)

Kommentarer
Postat av: anna

Halloy!

Var Imse en surtant i går den lille busan. Hon ska

alltid ställas upp på stallgången där all skötsel av henne ska ske. Irmas box är hennes hem och sfär.

Hon har nafsat lite i luften för att visa att något inte är ok el något hon velat säga när jag kratsat vä fram hov men inget mera. Hm... undrar just vad det kan bero på. Hittar inget fel el så, så jag vet inte vad faktiskt. Hon lyfter ju snällt som om inget har hänt. Brukar fya henne och då är det som hon tänker ....ok!!!

Tror vi får ringa Irmas tandläkare igen och få en tidigare tid. När jana red i ridhuset sist försökte hon hålla emot lite mera ena sidan med bettet. Är orolig att det kan vara något som hänt med gamla skadan el om det blivit foderinpackning runt gamla skadan.

Thjingeling

2011-02-01 @ 13:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0