Dagens ridpass

Hej vänner! Ser att Emme har underhållt er medans jag har varit borta, duktig hon är!

Jag har varit och ätit middag hemma hos en av mammas bästa vänner, min låtsasmoster som jag kallar det. Supermysigt och jättegod mat. :)

Det gick jättebra att rida idag iallafall! Jag red ner till sjön, och det är typ min favoritväg just nu för där är det oftast bra underlag.
Skrittjobbet gick inte så bra först, hon var ganska stel typ och tittade mest på allt annat. Så jag gjorde många skänkelvikningar fram och tillbaka över vägen och det gick väldigt bra faktiskt. Skänkelvikningarna verkar ge en del tillbaka i traven sen, för hon var väldigt spänstig och mjuk. Hon blev lite stark då och då, men sån är hon ju. :)
Men jag travade mycket iallafall, och hon frustade och tyckte nog att det var härligt att komma ut!

Sen tog vi en galopp bortåt, där hon skötte sig jättebra. Samlad och fin.
Men jag ville galoppera mera, så jag tog en galopp på vägen hem också. Där var hon egentligen fin också, men hon blev PIGG! Hehe, när jag skulle sakta av så ville hon inte det och det tog väl några meter innan jag blev lite arg på henne och tog tag på riktigt.

Sen skrittade vi på långa tyglar resten av vägen hem, supermysigt. :) Hon var mysig i stallet också. Haha när jag skulle borsta så blev hon helt statisk för att det är så kallt, så när jag skulle klappa henne sen så fick hon en stöt. Hon tyckte att det var superobehagligt och drog sej för att bli klappad sen. Skruttis då! <3

Haha tokhäst i gången

Ååååsna! Och förlåt för fett kassa bilder, men kameran gör sig liksom inte bäst i stallet...

Kommentarer
Postat av: sanna

Vad är det för ras på din häst? :)

2011-01-28 @ 22:05:00
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Angelina

Vilket fint stall! :D

2011-01-28 @ 23:50:22
URL: http://inchlaggan.blogg.se/
Postat av: Malin

Discogrimma wiho =) Fin häst, fint stall och fin ridtur verkar det som =)

2011-01-29 @ 18:57:34
URL: http://marineprinsen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0