Projektarbetet

Jag sa ju igår att jag ska berätta lite om mitt och Emmes projektarbete, som alla gör sista året i gymnasiet.
Vi har såklart valt något med hästarna och vi bestämde oss i början för att vi skulle ha som projekt att kunna rida en LB:1 till våren.

Samtidigt som vi tränar våra hästar så ska vi ett par gånger i veckan skriva i en loggbok där vi följer upp hur det går. Vi ska också skapa frågeställningar till oss själva som vi ska kunna svara på vid projektets slut. En av våra frågeställningar är: "Vad krävs av hästen för att man ska kunna rida LB:1?".

Just nu verkar det dock inte som att varken jag eller Emme kommer klara vårt mål för våra hästar är helt enkelt inte tränade och utbildade nog. Om det inte hade vart en sån vinter som det har varit, dvs utan halka och tjock skare överallt, samt om vi hade haft tillgång till ridhus så hade det nog varit annorlunda.

Men vi kämpar på, och om inte annat så har jag haft kul på vägen och både jag och Imsan har kommit en bra bit framåt tack vare projektet. Ett mål gör det alltid lättare! Mitt nästa mål blir att komma ut på nån liten tävling till sommarn. Tror ni jag klarar det? ;)

Nååååån gång i livet ska jag och Imsan bli såhär bra. (Hahaha!)

Kommentarer
Postat av: c a r r o

Fin blogg :)

2011-01-29 @ 11:40:03
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0