Utomhus vs i ridhus?

Jag tänkte kolla med er läsare...

Rider ni mest ute eller mest i ridhus? Och varför?

Jag själv (och Emme då) har inte tillgång till ridhus, för vägen till det ridhus vi hade blev avstängd av några surisar. De satte upp en skyllt där det stod "tillfälligt avstängt för hästar." Snåljåpar...

Men hursomhelst, detta leder ju till att vi bara rider ute, på vägar och på ängar osv. Vi har även en liten ridbana vid stallet (som ännu inte är med riktigt underlag eftersom stallet är helt nybyggt) och det har funkat hyffsat. Det är bara nu när det har varit så halt och jobbigt som det har varit svårt att rida.

Men ja, tillbaka till frågan:

Rider du mest utomhus eller i ridhus?


här skrittar jag och Imsan fram på vår lilla ridbana. De har bara slagit gräset på en liten fyrkant typ, men det funkar ganska bra så länge det inte regnar på den för då blir det halt.

Kommentarer
Postat av: Julls

Mest utomshus, inte tillgång till ridhus men om ridbanan skulle ha varit plogad skulle jag ha velat rida mera där för att jag tycker att det är lite lättare att komma åt hästarna på volt och det gör man ju lättast på en ridbana. Hade det funnits ridhus skulle jag ha föredragit det för då kan inte hästen och jag se något annat och har lättare att fokusera på arbetet. Typ så skulle jag beskriva det:P

2011-01-28 @ 13:57:58
URL: http://jullett.blogg.se/
Postat av: Dafie

Jag rider nästan uteslutande utomhus för vi har inte heller något ridhus, men jag tror att jag ändå skulle vara mest utomhus. Det är roligare både för mig och hästen och det känns otroligt instängt i ett ridhus. Men jag rider ofta i paddock och skulle förstås utnyttja ridhuset vid halt och snöigt väder.

2011-01-28 @ 15:34:41
URL: http://dafiedencoola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0