En liten uppdate

Hej mina vänner! Hur har ni det i sommarvärmen? Jisses vad varmt det är idag. De dagar vi har varit här hittills har det varit rätt kallt och blåsigt, men idag slog det om och det är supervarmt och skönt. :)

Dock för värmen med sig problem. Vi har inte behövt vattna hästarna hittills för de har inte druckit så mycket när det har varit svalt, och det har vart bra eftersom vi inte har kunnat vattna då vi inte har haft den slang vi behöver för att kunna få vatten till de hagarna. Men idag när värmen slog till har hästarna druckit massor, så nu var det plötsligt tomt i badkaren och jag fick kubba upp med skottkärra och två hinkar och sno vatten från en annan hage som har en sån vattentank som fylls upp av sig själv. Hej&hå säger jag bara, helt slut av att släpa tunga hinkar till och från hagar.

Nu har jag precis duschat och fått i mig lite saft, haha, man måste ju återställa vätskebalansen.

Jag har även ridit Esak idag, vi red en runda (som vi upptäckte idag, woho!) och han var ganska loj, tror det är värmen samt att han släpptes i ridhuset igår och då rejsade han som en galning så han hade väl dåligt med energi idag antar jag. Men det var intressant att tex kunna galoppera utan att behöva hålla i honom, det har ALDRIG hänt förr. Han brukar ju försöka sticka haha :)

I eftermiddag ska jag rida Kalle, vi ska rida ut och Emme kommer rida Smulan. Vi har sagt att jag ska rida Kalle rätt mycket i denna vecka eftersom han blir finare och finare varje dag när jag rider, och jag har hittat ett sätt som är bra för att rida ihop honom. Emme ska naturligtvis också hoppa upp och känna igenom honom så hon också tycker att han känns fin. :)


Och som avslutning på detta fett långa inlägg så vill jag bara säga att jag saknar Imsan hur mycket som helst, abstinens kallas det haha. :) Men ska pussa på henne så snart som möjligt! :)

Puss! :)

ps, som ni ser så jobbar vi lite på en ny design. Denna är egentligen tillfällig men vi ville bara byta ut den gamla som var så tråkig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0