Gårdagen

Jag var ju ute hos Thilde och red i går med Julle. Jag red Nalle, en snäll och lugn gammal herre på 22 bast. Julle red Palli, en 6 (?)åring men mycket tölt. Jag är ju helt ovan (fast kanske inte längre;)) att rida isis. Detta gör det så spännande att få prova på det. Det är skitkul minst sagt. Så mycket andra knappar, takter som ska sitta och att hitta dem, det är sannerligen inte det lättaste. Men såååå roligt.

Fick till en fin form i skritten på en häst med hård mun, men släppte jättefint i båda sidor till sist. Annars tötade vi rätt mycket, svårt att få till en bra tölt på honom, han vill hellre lägga sig i trav. Men ibland var den riktigt toppen.

Hoppade en radda hinder i skogen också. Hääärligt. Jag som hoppar så sällan. Både Julle och jag blev helt lyriska och taggade hästarna till tusen. Det var toppenkul:D

Galopperade såklart på bästa galoppvägen, en lång sanggång mellan träden, helt underbart!

Här, lite bilder jag snodde från Julles blogg.


Julle och Palli







Jag och Nalle










Kommentarer
Postat av: lydia

Sv: Tack så mycket :) Jag vet faktiskt inte, är av märket Sjöhagen iaf.

2011-07-25 @ 14:02:17
URL: http://lydiasundlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0