Gårdagens pass

Linne och jag drog till stallet igår. När vikom dit fick vi se två grå små monster. Leriga hästar kan man säga. Så det blev en ordentlig rykt! Oljade Tanis hovar också. Ser till att göra det en, två gånger i veckan nu på sommaren. Annars behövs det inte.

Sedan gick vi en promenad i solen. Även fast klockan var typ 7 så var det supervarmt. Men skönt ändå. Tanis traskade på, långsamt som vanligt. Hon går som en snigel när man promenerar, haha. Tränade lite vinka. Jag lyfter vänster ben och knäpper med fingrarna, så lyfter hon vänster fram. Det gick väl sådär när vi var ute, hade bar en grästuva att locka med då. Men när vi kom till hagen igen hade jag äppelbitar, och lyfte hon så fint så:)

I dag, om jag åker ut tilll stallet, beror på vädret, annars gör jag det i morgon, så ska Tanis friseras ordentligt. Manen ska klippas, är allt för lång nu. Även skägget ska bort. Brukar vara väldigt petig och klippa ofta där, nu kommer jag knappt ihåg när jag klippte där sist.

Hovskägget ska bort samt pälsen vid kronränderna. Det är helt sjukt, pälsen på hennes ben växer jättefort. Jag behöver frisera henne där en gång i veckan för att det ska vara snyggt. Galet:O







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0