hästen var AMAZING idag

Hej! Jag kom hem från stallet för en stund sen, helt slut pga värmen, sovit dåligt, inte ätit nått på hela dagen osv. Så jag kommer somna tidigt ikväll kan jag lova haha.

Imsan var iallafall helt galet fin idag! Vi red till Balingsta och jobbade samling, sidvärtsrörelser osv. Hon var SÅ fin! Jag hade knappt nått i handen, hon bara rullade på av sig själv, även i galoppen. Fattningarna var också gryma.

Det bästa av allt är att nu kan jag busa runt lite, jag törs galopprejsa osv. För bara ett år sen hade jag aldrig vågat det, jag var ju nästan rädd för att rida då. Och nu så litar jag så otroligt mycket på Imsan, och jag vet att hon litar på mig med. Därför är det alltid extra roligt att rida just henne, oavsett om det går bra eller inte.
Jag har kommit på att det finns ingen annan häst som jag tycker är så rolig att rida som Imsan. Det är ju tur haha ;)

Aja, SJUKT fin var hon idag iallafall.

Imsan på sommarbetet :)

Sen efter så putsade och smorde jag in sadeln, gjorden och tränset. :) Så nu är allt fint! Det blev ju så lerigt i regnet. Och apropå ingenting så har Imsan fått en ny sadelgjord till dressyrsadeln, den satt superbra. :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0