Dagens ritt

Det blev en mysig barbackatur. Jobbade i skritt och trav men tog en liten galopp också, bara för kul. Jobbade bara på rakt fram, eftersom hon vilat lite ville jag inte kräva för mycket. Men hon var jätteduktig. I traven bar hon upp sig jättebra och behöll formen hela tiden. Även i skritten var hon fin.

Vi red en väg och sedan vände vi, och då blev det liv i hästarna kan jag säga. Tanis blev jättetaggad och ville springa fort, fort. Så hon taktade och slängde med huvudet, sötponnyn. Hon var helt lyrisk och jätteglad:)

När vi travade av hemmåt kunde jag släppa tyglarna helt och hon fortsatte i samma form och bar sig jättefint. Det är vad jag kallar en eftergiven och stabil häst! Härligt:)

 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0