Mina tidigare hästar

Jag har haft hand om en massa hästar genom åren, här kommer lite info om dem som stått mig närmast och som fortfarande gör det:) 





Lizsto Mani (Lizzi)

1976-2005

Min första "egna" häst. Medan andra småtjejjer red runt på sina shettisar hade jag och min kompis två vita araber. Lyckliga tjejer:) Hon var angloarab, gammal som gatan, men helt underbar. Red henne varje dag och hade henne helt som min. Saknar henne än idag:*)





1Q (Förste Qurator) Försten

19.. - 2009

Den andra araben som jag red med min kompis. När Listo dog fortsatte jag ta hand om honom ett par år. Härlig häst, mysig som sjutton, snäll och ääälskade att bli masserad.




Baska (Bassie)

f. 1999

Bassie var min medryttarhäst i över tre år. Vi gjorde allt tillsammans, red dressyr(eller försök till det), hoppade (i börjar gick det apadåligt, men hon blev riktigt duktig på slutet), galopperade på ängar, gjorde försök till att bada, debuterade i både hennes och min första tävling, hopptävlide lite och framför allt hade jättekul! Älskar den hästen väldigt mycket än idag.




Belong to me (Belo)

f.1998

Var egentligen mina kompisars medryttarhäst, men jag red henne ett tag jag med. En superkul häst med mycket humör, ett riktigt sto. Gjorde jag rätt, gjorde hon rätt. Kommer ihåg en gång då hon testade mig, fick jobba i en halvtimme för att komma förbi ett hus, haha. Henne red jag samtidigt som Bassie ett tag.




Sjöängens Express (Pressen)

f.1996

Jag tog under förra hösten och vintern hand om Pressen tillsammans med en kompis. Han står på praktiken. En underbar liten shettis. Hoppar allt och går hur fint som helst i form när man tömkör. Samtidigt som är är en lite busponny. Jag har även kört in honom:)




Kenzington (Kalle)

f.2002

Red Kalle hela förra vintern. Står även han på praktiken. Han är en dressyrhäst som går på msv-nivå typ (kan inte så mkt om sånt där). Underbar häst i alla fall. Har varit ridskolehäst en gång i tiden. Inte den lättaste att rida men när han släpper efter är han underbar. En riktig kung i stallet.




Irma (Imsan)

f.1994?

Japp, min förra medryttarhäst var faktiskt Imsan, det trodde ni inte va?! Jag red henne varje fredag plus ibland under några månader förra vintern/våren. Hon är ju allas våran Imsan, en helt underbar dam med mycket humör. Jag blir fortfarande helt kollrig när jag får tillfälle att rida henne, hon är så kul:)





Complett (Snoddas)

f.2006

Snoddas rider jag fortfarande någon gång ibland. Men red honom mycket på praktiken i vintras och våras. En helt underbar unghäst med hjärtat på rätt ställe. Jag har ridit honom under lång tid, i början kunda han frammåt och med lite röst galopp, nu är han snart en fulländad häst. Men han kommer alltid att vara min lilla bebis:)



Och nu har jag Tanis som kommer att vara min för all framtid förhoppningsvis. Hon är speciell, vi kommer inte alltid överens men hon är helt underbar. När allt går är hon helt otrolig! Älskar henne mer än något annat<3




 

Kommentarer
Postat av: Gourdious

Hej tjejer! Hittade till eran blogg efter att Jaana tipsat om att jag skulle spana in vvilken kanonform irma var i förrut:)
Upptäckte någonting jätteroligt!
Listo och IQ red jag mina första tio riktiga "ridår" på och Belo var min bästa väns häst som jag också red till och från.
Och nu är jag medryttare på Irma!
Tyckte sammanträffandet vart helt otroligt roligt! vi måste bytt av varandra med hästar nästan hela livet!haha är ju lite äldre än er så ni tog väl över när jag bytte till annan häst helt enkelt!
Kul liten upptäckt bara!

2012-10-15 @ 21:26:24
URL: http://gourdious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0