Tre hästar ridna

Idag åkte vi ut till Lotta och snackade lite inför nästa vecka. Vi red ut en sväng på Snoddas och Esak. Det var väldigt varmt så det blev en kortare tur. Men vi jobbade dem ordentligt ändå. Snoddas var jättefin som vanligt och pinnade på. Efter sista galoppen skulle jag sakta av till trav, men han tyckte det var så roligt så han bara sammlade ihop sig jättemycket och nästan galopperade på stället. Det kallar jag en fin 5-åring:)
...
När vi kom hem med dem hästarna gjorde jag i ordning Smulan och red henne ett pass i ridhuset. Jobbade på mycket volter och att ställa igenom bra. Hon var toppenfin då. Men när vi skulle galoppera blev hon hela tiden så taggad att jag fick göra halter typ hela tiden, busponny! Men hon blev fin tillslut där med.
...
Sedan red jag dagens tredje häst, min egen:)
...
Det har i överlag varit en bra dag, med värmen har nästan tagit kol på oss. När jag red i ridhuset rann det om både mig och ponnyn. Helt galet vad varmt. Det var 37 grader i solen när vi sedan gick in för prat.
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0