Veterinärbesök

I dag kom veterinären ut. Inte Lina som jag brukar ha, utan en ny som var precis lika bra! Så nöjd med dem båda:) Först kollade vi på Cassini som hade en hovböld. Vi trodde först att det var något mycket allvarligare så det var sjönt att det inte var så farligt.

Efter det tittade hon på Tanis tänder. Jag ville ha en undersökning bara för säkerhets skull, jag vet ju inte riktigt hur hon ser ut därinne så bara för att liksom. Och det såg toppen ut. Hon hade inga problem alls, så skönt.

Vi har tidigare haft lite problem att sticka henne (med sprutor alltså) så vi brukar bremsa, men denna gång gick det utan brems, hon tycker det är lite obehagligt, men hon stod snällt stilla. Dock behövde vi ge två omgångar lungnande för hon ville inte ha munstegen efter första. Det är humör i min lilla ponny:)

Bilder:













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0