Dagens pass Qinaur

Först lät jag Qinne skritta och trava utan inspänning i båda varven. Han var lugn och avslappnad, men lyssnade inte alls på förhållningar. Så fick dra lite i linan men då vände han upp mot mig. Så den delen gick inte bra idag. Däremot lyssnade han väldigt bra när jag sa trav och galopp.

Knäppte på snodden, hade den i gjorden mellan frambenen, så fick han jobba i skritt, trav och galopp. Han lyssnade så bra att jag bara "Nej men ska vi ta lite galopp också" och så började han galoppera. Sammlad och jättefin.

Släppte honom sedan på banan så att han fick sträcka ut lite. Bad honom galoppera och trava och han lyssnade bra. Förstod inte riktigt vad han skulle göra först, men sedan tyckte han det var helkul så det blev lite bocksprång:)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0