Akka

I går va även Linne och jag på Akademistallet och tittade på dressyrtävlingar. Det var kul, jag älskar att sitta och titta på nya hästar, man lär sig så mycket tycker jag. Det fanns en hel drös med fina hästar. Speciellt ett fullblod som jag blev helt såld på. Riktigt härlig häst med en sån mjukhet i gångarterna som jag verkligen fastnade för.

Sjävlklart gick vi ut och klappade på hästarna också. Akka har alltid haft sina hästar i stålrörshagar med bara en häst i varje. Men nu har de behövt göra nya hagar för att följa reglerna och det var så härligt att se. Nu stod dem fyra hästar tillsammans i , iofs fortfarande alldeles för små hagar, större hagar. Och det syntes en så stor förändring på dem. Nu sprang de omkring och brallade och lekte. Och de som stod stilla så så mycket mer harmoniska ut, nu när de faktiskt få få i en liten flock. Härligt!

Jag gick självklart direkt fram till Camaro, eller Camris Bejb som jag kallar honom:P Gud vad jag saknar den hästen. Han är ful som styrk, benig rygg, kantig rumpa och alldeles för utåtstående ögon, men vilken häst. Han är så himmla fin. Hade jag köpt en häst därifrån hade det utan tvekan varit honom. Med rätt myskler skulle han kunna vara hur fin som helst. Jag gillar den hästen skarpt alltså. Så det var med lite vedmod som jag sedan gick ifrån honom för att dra hem:( Fina häst<3











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0