Dag 4: Din drömhäst

Eftersom jag inte gjort listan så duktigt så ska jag i alla fall försöka nu:P

Min drömhäst är ju såklart Tanis, hon har allt jag vill ha. Hon är helt underbar och vi passar så sjukt bra ihop. Men, om jag inte hade haft henne och inte någonsin träffat henne så är det denhär hästen jag vill ha:

En optimal häst för mig vore en stor häst på kanske 165, 170. Det passar mig storlektsmässigt ganska bra då jag gillar att rida stora hästar. Det är mycket att rida, men då får man liksom kämpa lite varje gång tills man kan hästen.

Färgmässig så älskar jag ju fuxar. En rödfux, men bred bläs och fyra lika höga strumpor. Tjock man och svans, lång pannlugg och kraftig i typen. Ett halvblod av den lite äldre modellen. Då smälter jag!

Jag vill ha en dressyrhäst, men den ska ändå kunna går hoppning, fälttävlan, western och ja, allt. Jag vill ha en flexibel häst som funkar för allt.

Jag vill helst ha lite tunnare ben, jag vill inte ha en jättegrov häst, utan en typ som Briar, men lite lättare. Små hårda hovar. Maffig hals och rumpa, ett vackert huvud.

Hade jag fått en häst som redan finns hade jag velat ha Briar. Han har allt! Exteriören, färgen, temperamentet, utstrålningen, steget, allt! Den hästen är så sjukligt läcker, skulle inte banga en sekund om man kunde få honom. Så galet fin häst!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0