Dagens pass

Red ett riktigt ordentligt dressyrpas ute idag. Det är alldes för blött och halt på fältet nu så det går bara att rida på vägarna. Men de har grusat nytt så underlaget är ju jättebra.

Jobbade mycket med övergångar idag. Det sitter elledningar (typ) längs med den vägen jag red så då har man perfekta punkter att hålla sig till.

Red till galloppgrusvägen och där tog vi först två högerfattningar och sedan tillbaka två vänster. Hon sprang på riktigt fort men lyssnade som vanligt bra ändå. I sista galoppen satt jag mig ner och sammlade upp henne ordentligt och hon blev jättefin:)

Satt ner i traven och hon var riktigt fin. Först blev det lite studsigt men sedan sammlade hon ihop sig och det bara flöt på. När jag travade av var hon helt mjuk och hade en jättebra takt, duktigt ponnyskrutt<3


Lite tråkiga bilder från dagen:P
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0