Dagens ridpass

Linne och jag red ut en sväng på Tanis och Qinne idag. Vi hann ut medan det fortfarande var ljust och det var inte heller kolsvart när vi kom hem. Samt att det inte var lika kallt idag som det varit nu i dagarna, så det var en skön tur.

Det var riktigt roligt att rida Qinne igen, även om jag måste erkänna att jag är lite smått nervös innan varje gång. Men han var jättesnäll och blev bara rädd några gånger.

Vi red ner till sjön på vår sida, en perfekt skritt- och travväg. Det var väldigt lerigt på stigarna men på vägarna var det bra underlag, lite hårt, men inte för hårt.

I skritten jobbade jag honom mycket med att ställa åt båda hållen. Han är väldigt högerställd, så fick jobba mer på vänstern, men när han väl var där släppte han efter och blev fin. Provade även att flytta honom lite sidvärts över vägen. Han lyssnade bra för bara vikthjälperna.

I traven jobbade vi mest på formen, han har lite svårt i början med sedan släppte det helt och han jobbade så fort jag kortade tyglarna. Ställde igenom honom lite här också.

Sedan tog vi en liten galopp. Den är stor vill jag lova! Långa språng blev det tills vi skulle sakta av och han sammlade upp sig helt och nästan gallopperade på stället.

Riktigt härlig häst detdär, ska bli helkul att rida honom ibland:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0