Gårdagens pass

Red ut en sväng i går och konditionstränade ordentligt. Blev riktigt pepp nu när jag såg hur mycket Stinas häst orkade springa.

Red ner till sjön. Skrittade en stund och sammlade sedan upp henne i trav och jobbade henne lite. Lite sidvärts och ställningar. Sedan fick hon skritta på lång tygel till långsträckan. Vi har en hela rek väg med toppenbra underlag hela vägen ner till sjön, så där vart det trav. Hela vägen. Inga krav, bara form och trav.

Skrittade på lång tygel ner till skogen och vände och sedan trav hela vägen igen. Hon blev trött på slutet, så det var bra. Skrittade och travade av i lägre form en bit och sedan skritt hela vägen hem.

Något jag är väldigt dålig på när det gäller Tanis träning så är det att pressa henne. Jag har svårt för det. Så fort hon börjar ble trött avslutar jag och är nöjd. Hon har varit duktig, men hon kan så mycket mer än jag tror. Jag ska börja rida på mer, hon dör inte om hon blir lite trött, hur ska hon annars få kondisen och styrkan om hon inte jobbar fullt ut någon gång. Så det ska jag träna på!


Gårdagens outfit blev svart. Lite tråkig, men praktisk.





















Kommentarer
Postat av: stini

Toppenbra ju!!!! :D hon kommer bli värsta muskelknuttan :D GoGoGo!! Jag hejjar på er :)

2011-10-08 @ 12:32:50
Postat av: Linnéa - vinn en fleece från Schockemöhle

Anordnar just nu en tävling på min blogg där man kan vinna en ursnygg fleece från Schockemöhle. Klicka på länken för att vara med :)

http://livetblandhastar.blogspot.com/2011/10/tavling-med-emmishopen.html

2011-10-09 @ 16:41:14
URL: http://livetblandhastar.blogspot.com
Postat av: Team Nyrk!

Hejsan, super fin blogg! :)

Kolla gärna in den nya hästbloggen, TEAMNYRK!

Två hästgalna & deras storhästar, dressyr & hoppning! Kanske följa via bloglovin? :)



Kram F&V på T.N!

2011-10-09 @ 18:53:17
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: linnea

wooooop, du har mitt pannband :D

2011-10-10 @ 17:29:19
URL: http://linnealauras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0