Hejsan där

Jag har haft full rulle denna helg. Har därför inte hunnit blogga någonting, tyvär. Men i alla fall så har jag ridit mycket.

I fredags gav Linne och jag oss ut på en tur med Tanis och Quinar. Jag var nervös innan, men sedan gick det så bra så jag blev lugn. Vi red samma sväng som jag och Cathrine tog sist, så där var underlaget bra och vi kunde trava mycket. Jag jobbade mycket på formen och nframmåtbjudningen och han blev riktigt fin. En väldigt possitiv häst att rida för han är så samarbetsvillig och glad hela tiden. Emme åker bort en vecka nu snart, så då tar jag honom dem dagar Cathrine inte inner. Så kan Linne och jag rida tillsammans, det ska bli helkul!:D

På lördagsmorgonen åkte Linne, jag och Cathrine till en hästloppis i Rotbrunna. En superfin anläggning under uppbyggnad där det ska bedrivas Akademisk Riskonst med lektioner och utbildningar. Fick lära mig mycket nytt samt titta på gårdens fina Lusitanos. Samt så fyndade Linne och jag bra grejor. Bilder kommer.

I lördags jobbade vi (jag och Cathrine) Tanis och Quinar på stubbåkern. Jobbade på galoppen och även lite finlir på den sammlade traven under nedsittning. Tanis var jätteduktig, med vart taggad som sjutton så hon visste knappt vart hon skulle ta vägen vissa gånger:P

I går var en kompis med och fotade när jag red. Hade morgonsläppet så var ute tidigt och red på fältet i dimman. JJobbade igenom henne lite lösgörande i skritt och trav och tog sedan lite galopp. Som sagt så har i inte kommit till att galoppera på volt riktigt än då hon inte orkat bära sig. Men, igår var hon helt magisk. Jobbade i en stabil form i båda varven i galopp på 20 metersvolter. Hon var så DUKTIG! Jag blev så glad att jag stannade henne efter och kramade om henne, klappade och sa att hon var bäst, var riktigt nära att jag började gråta faktiskt. Jag är så stolt över henne<3




Kommentarer
Postat av: Elin

Gud så kul att det går så bra med henne :) Jag måste få kamma med ut någon gång ;) Typ när ni ska låna klippmaskin kanske :D

2011-10-03 @ 14:27:08
URL: http://ellasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0