Dagens pass

Emma och jag åkte ut vid 7 till stallet. Var lite lagom mosig i hjärnan då alltså. Men jag piggnade till och blev taggad när vi kom till stallet:)

Vi skulle rida Cynthias väg. Skrittade en bra bit och i backen jobbade jag henne samt flyttade henne över vägen. Det var jobbigt men hon var jättefin. Sedan började Quinar krångla ännu mer än han redan gjort och Emma och jag bestämde oss att byta hästar.

Så jag red Quinar resten av turen. Han ville kolla vem som var däruppe och kastade sig/stegrade sig/rusade iväg tre gånger innan har gav sig och var snäll resten av tiden. Jobbade sedan lite i skritten och när vi travade en längre sträcka blev han riktigt fin en bit.

Svår häst, som behöver mycket jobb. Men han var kul att rida och när jag hittat någon knapp så gick det ganska bra.

Det gick bra för Emma och Tanis också. Hon skötte sig så bra så, jag gillar att jag har en så enkel häst:)


Bästa bilden jag har på Qinne, som jag kallar honom, haha:P Hästen längst till höger.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0