Dagens pass

I dag var det ute en tjej och provred Tanis. Det är Imsans gammla medryttare Anna. Hon skulle vilja rida en gång i veckan och då på lektion. Vilket skulle ju vara toppenbra träning för Tanis.

Vi höll till på ängen, såklart. Först red Anna och jag bara var tyst och lät henne hitta knapparna själv. Jag ville att hon bara skulle få känna igenom henne och se vad det var för häst.  

Sedan hoppade jag upp och jobbade henne en stund. Gjorde volter och flyttade för skänkeln, samt gjorde pyttesmå volter, som en början på bakdelsvändningar. Hon blev helt lösgjord och var mjuk i hela kroppen. Bara flöt på och var great! Jag berättade samtidigt för Anna hur och varför jag red som jag gjorde och gav tips.

Sedan hoppade Anna upp igen, nu med ny info, vilket resulterade i att det gick riktigt bra. Stundtals var Tanis galet fin:)

Så nästa vecka ska hon provrida igen, så får vi se vad vi kommer fram till:)


Gammal bild dock, glömde kameran.



Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND - en hästmänniskas vardag

SV; Tack så mycket! :D

2011-09-09 @ 21:57:36
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: ellen

Söt blogg, följas via bloglovin? :)

2011-09-10 @ 09:19:36
URL: http://Http://ellenshestliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0