Dagens ridpass

Emma och jag red på stubbåkern i dag. Det var varmt i luften så hästarna blev lite extra svettiga. Jag ska försöka att hyra en klippmaskin till helgen. Tanis behöver verkligen klippas nu, det lilla luddtrollet:)

Började med att skritta längs med hela åkern, på lång tygel. Sedan sammlade jag upp henne och jobbade serpentiner och volter i skritt. Sedan började vi trava och travade hela åkern tillbaka. När vi kom till änden vände vi och travade en kortis tills vi tog galopp. Vi tog två sådana vändor och jobbade sedan av dem.

I skritten var hon väldigt sammlad. Böjde bra och följde hela tiden. I traven var hon kanonfin! Hon blev PIGG när hon visste vad som skulle hända andra vändan, så hon låg på. Men släppte inte formen en sekund. Så duktig!

När vi galopperade fattade hon rätt alla gånger, samt höll sig i en fin form när hon kommit igång. Hon kom också igång så snabbt, för hon ville verkligen galoppera, tycker det är så kul:) Men hon höll sig ändå på mattan. Lydiga lilla ponny<3

Jag hade värsta superoutfitten i dag, MEN jag glömde kamerabatteriet hemma:O Hur smart får man va liksom?! Så en gammal bild får fylla ut i stället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0