Stigbyglar

Efter att ha sett en tjej flyga av och haft hela benet igenom stigbygeln, innan snodden lossnade, så har jag bestämt mig. Jag ska köpa säkerhetstigbyglar.

Egentligen är det helt sjukt att det fortfarande tillverkas hela stigbyglar. Det är hur lätt som helst att fastna i dem. Vi hästmänniskor som verkligen tänker säkerhet hela tiden, har liksom glömt bort att tänka efter där. Visst det finns oändligt många säkerhetsstigbyglar ute på marknaden, men för oss vanliga dödliga (som inte kan lägga en lax på ett par stigbyglar) rider oftast runt i vanliga hederliga hela stigbyglar.

Men tänk vad farligt det är, rammlar du av och får foten igenom stigbygeln, så hänger du där, tills antingen stiglädret lossnar, eller benet.

Just nu har jag dessa, det är lite säkrare, men är ju fortfarande hela, om jag skulle fastna.








Men nu ska jag införskaffa dessa:




Visst, de är skitfula, men ärligt talat så bryr jag mig mer om att behålla mina ben, än att stigbygeln är ful.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0